Veckans utmaning I, 2/3

Hallå

Jag har börjat att köra “veckans utmaning”. Varje vecka så sätter jag upp två övningar som man utför efter varandra. Utmaningen är ett prov på styrka och kondition och de kräver ingen utrustning.

Veckans utmaning I

Gör så många burpees(upphopp och armhävningar) du kan på 7 min. Regeln är enkel, ett upphopp och armhävning räknas som en repetition(burpees) Gjorde utmaningen med Anna och resultatet blev:

Medved:80 burpeees på 7 min

Anna: 70 burpees på 7 min.

Analys

Eftersom detta var början på själva projektet så satte jag ribban för mig på minimum 70 burpees allt eftersom veckorna går kommer jag att höja kraven. Jag var imponerad på Annas 70 burpees. Jag kommer även skicka denna utmaning till mina vänner för att få en bredare grupp så att vi alla kan pusha varandra till bättre resultat.

Så ser övning ut(Kör utan hantlar dock)

2/3-2012

Fixade en grym måltid(vilket man är värd efter ett hårt pass på fredagen) efter träningen för endast 38kr. Maträtten består främst av två ingredienser, viltskav och keso. Här under har ni näringsvärden:

Viltskav(240g)

Per 100g

Energi: 600kj- 140kcal

Protein : 20g

Kolhydrater:0

fett: 7g(7%)

Cottage cheese(keso) 250g

Per 100g

Energi: 380 kg – 90 kcal

protein: 12g

Kolhydrater: 2g

fett: 4g mättat

Jag är främst intresserad av hur många gram protein det finns. I detta fall vart det 80g protein vilket är riktigt bra för en måltid som kostade 38 kr. Hade frysta ärtor hemma som jag lade till på tallriken. Utöver det så vilje ha köttet lite extra krämigt så jag hällde halv 1dl visp/mat grädde i stekpannan och krydda extra starkt.Inget speciellt jag vet men detta är bara tips för er som inte upptäckt hur gott viltskav och keso är😀

This slideshow requires JavaScript.

About Medved

I blog at afternoonclub.wordpress.com
This entry was posted in Afternoon Club News. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

