Springa II

Våren är äntligen här(för tillfället)

Igår var jag ute och sprang en sträcka drygt 12 km på kvällen visserligen fick jag inte uppleva den sköna vår feeling men det gjorde inte rundan mindre åtråvärd.  Har länge väntat på att snön ska försvinna så att jag kan återuppta konditionsträningen. Den har verkligen blivit lidande sedan jag sist sprang vilket var i Oktober.  Om ni inte har läst tidigare inlägg från denna blogg så vill jag informera er att jag springer “barfota”… ja i alla fall med minimalist/barefoot running shoes.

Rundan i sig gick sådär eller bra till en början men sen märkte jag att jag började landa konstigt på ena foten, tror att det var för mycket på fram delen av foten. Kan vara så att jag har glömt en del av tekniken med att springa barefoot men det blir att ta igen nu.

This slideshow requires JavaScript.

Bilderna på mina skor jag använder(Huaraches Running sandals och Vibram Five fingers)

About Medved

I blog at afternoonclub.wordpress.com
This entry was posted in Afternoon Club News, Fitness, Real life business, Training progress. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

