Att följa kosten är en konst. 5 jan 2012

Har kommit ungefär halvvägs genom Fairing Lean skulle jag tro.Tänker inte avslöja hur det går med fettminskning riktigt än. Istället hade jag tänkt ägna detta inlägg i skryta om mina superba matlagning. Vilket kan få vilken muskelbyggare som helst att dregla:) . Skämt åsido,om jag skulle betygsätta mina kunskaper inom matlagning(hälosaspekt ) så ligger jag på en trea av sju möjliga. För att uppnå ett högre värde bör jag gå mer djupgående inom kostvetenskapen, framför allt utbilda mig till kostvetare(magister eller master skulle sitta fint).

Eftersom fitness eller ett bättre val av ord skulle vara “rörlig och aktiv livsstil” är vad jag sysslar med så kan jag inte ignorera kosten hur som helst, “varför” frågar du. Jag svara “var inte löjlig” om man går in helhjärtat för något så vill man få de bästa resultaten som möjligt dvs bli bäst, starkast etc. Vem vill gå in för något med attityden “topp tio är tillräckligt bra för mig”. Att sköta kosten kan vara svår beroende på din livssituation och ekonomi. Det har jag själv erfarenhet av då jag inte har möjlighet att spendera allt för mycket pengar på att följa en diet eller att få en rejäl saftig köttbit till varje måltid. Istället så försöker jag få i mig ett helt okej värde av protein från andra källor så som ägg, tonfisk, proteinpulver, kvarg,keso etc. Jag vill understryka att jag inte äter tonfisk allt för ofta max tre gånger per månad på grund av att tonfisk innehåller små mängder av kvicksilver.

Har länge haft fundering på att ge tips på maträtter som helt klart erbjuder bra värden av protein för oss som eftersträvar att bygga muskler. Här nedan har jag några bilder från tidigare matträtter jag gjort. Vill ännu en gång påminna att jag inte utbildad dietist eller kostvetare, detta är mer råd och tips, så bli inte allt för butthurt om ni inte gillar mina råd och tips.

Bara några av alla smaskiga matträtter jag tillagat.

1. Kyckling och klyftpotatis med sås.

2. Byggareburgare

3. tonfisk, pasta och portsmouth ost

4. Frukt med keso och en proteinshake.

5. Kvarg(hallon smak) med päron.

6. Stek,gnocci i oststuvning med gurka.

7. Köttbullar, rotfrukter med kryddad klyftpotatis.

8. Cevapcici med ajvar (bröd), klyftpotatis och keso

About Medved

I blog at afternoonclub.wordpress.com
This entry was posted in Fitness, Training progress. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

